البيت والأسرةمواقف طريفة

نكت رمضانيه مضحكة جداً

نكت رمضانيه مضحكة جداً -في رمضان بنشوف كل حاجه حلوه بس المشكله في السلسلات و الكلام الفاضي ده ممكن يوقع صيمنا لكن النكت مش حرام فممكن بدل ما تضيع الصوم بتاعك تخش تقراء شويه نكت يفرفشوك غير طبعا الفرحه ان احنا في رمضان حاول تحفظ منهم نكت و تقولها لصحابك صدقني اكثر من يسعون لجمع ضحكات من حولهم كلما زاد فرحه الشخص في حياته الطبيعيه و بتلاقي الناس الي بتحبك كلهم وراك يعني انا ممكن اغير حياتي بنكته ؟!
لو انسان و بتعرف تحط هدف صدقني نكته ممكن تغير حياتك يلا نفرفش شويه

نكت رمضانيه مضحكة جداً شارب الخمر يصحو بعد سكرته وشارب الفيمتو طول اليوم مسدوحي آللہ آللہ.بعض الناس يخدعونك بمظاهرهم نفس السمبوسة في رمضان خاطرك جبن و تطلع لك لحم.

  • الواحد مننا قبل مدفع الإمساك بيشرب كمية مية غير ادمية لدرجة إنه لو بلع سمكة ممكن تعوم.

الي بيقول لك  الليله اليوم حلو  وبارد وماحسينا فيه لا جوع ولا عطش اعرف انه فاطر.لا تتزوج بفتاه لا تجيد الطبخ حتى و ان كنت تحبها فالحب لا يصنع الفطور نزار جوعاني.

الوضع يخوف نطرش لجارنا لقيمات ويطرشون لنا من لقيماتهم ونطرش لجارنا الثاني لقيمات جارنا الأول ويرجع لنا بلقيماتنا غسيل لقيمات.

وين البنات يلي رمضان الماضي قالو رمضان الجاي اغسل صحون في بيت زوجي تزوجتوا ولا مددتوا لرمضان 2019.

انحفي من الحين عشان مو في آخر رمضان تكتبين في قوقل : كيف انحف في يومين.

قريبا في رمضان يجيكم الاخ الغثيث في المطبخ ويسأل تتوقعون ليه سمو سمبوسه سمبوسه يا ارسطو صه كذا اقلع اتوقع سمبوسة هي سم البوسه.

بعض الناس إذا تهاوش مع واحد قوي يقوله اللهم إني صايم وإذا تهاوش مع واحد مسكين يقوله إنقلع لا أفطر عليك.

أهلك يصحونك على الفطور وإنت تصحيهم على السحور تبديل شفت.

في السعودية فقط اول يوم برمضان السفرة طويلة واخر يوم تمر وموية بس
.هاي سنابو الحين أنا ويذ ماي فاميلي قاعدين نفطر شوفوا ذس اس شوربة اند ذس تانج وذس سمبوسة وذس تمر قريبا ف رمضان.فيه نمله جو عندها ضيوف راحت تجيب القهوه وتاخرت ليش ؟ لصقت فالتمر.

بالنسبة للشباب الي مسوين حسابات بأسماء بنات بتصومون رمضان كامل والا 23 يوم بس؟.

تبي تشوف واحد من الربع شوف هالبنت قبل الفطور.

الظهر يرسلون اللهم أغفر لنا في رمضان وبعد المغرب من يوريني آثار الفيمتو على شفايفه وش وضعكم.

اكثر المواقف المضحكه عندما تكون نأم علي السرير و هناك ناس حولك و لكن تريد ان تنام و يقوله شئ مضحكه فيبدا جسمك بالاهتزاز في الوقت ده بيبقي ادامك حل من الاثنين يا تنام و تعمل نفسك احول و ده شكلها وحش اوي يا تقوم و تقولهم يا كونت بهرج معاكي اغيت ما تيجو لمرحله الترويش رمضان بيجمعنا كلنا

ايام زمان الحب كان اخره “نكت” جواز دلوقتي بقي اخره بلوك

  1. كونت قاعد مع اختي و جوزها في شهر رمضان فعملو مشكله مع بعض قام جوز اختي دخل جاب مبيله و بعت رساله عليه بيقولي : المنتج الخاص بك غير مطابق لمتطلباتي الشخصيه
  2. قمت رديت عليه برساله :لا يا حبيبي انتهت فتره ضمان المنتج و الشركه غير مسئوله عن سوء التعامل مع المنتج
  3. بنت واقفه في المطبخ بتغني حط ايده يا علي ايدي يا قالي بتحبيني قومت صارخه و قولت اااه بيقولي هاتي بوسه يا مصيبتي ويادي الحوسه الواد فاكرها كوسه اديله ولا ايييه
  4. بصت وراها لاقت كف خماسي علي افاها و من ساعتها و هي بتغني (انا مش بتاعت الكلام ده)
  5. و علي رأي المثل : الباب الي يجيلك منو الريح افتحه عشان انا من الحر قربت اسيح
  6. تحس ان في رمضان المسلسلات الي فيها مش بتاعت رمضان خالص تحس بيخطبو شعب تاني قصور ايه و عربيات اخر موديل و برامج التهريج تصتديف ممسلين اجانب شوف بيخدو كام و يجي في الاعلانات الي خنقانا يقولك اتبرع و لو ب جنيه تقريبا عمو نجيب سوارس ممكن يبرع بي 80 مليون في وجبه في مكان ابها
  7. دعوه للتشائم : فليعلم الجميع ان كان الحظ مغناطيس كونت انا له خشبه بس فيها مسمار بيلمع دهبي

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

زر الذهاب إلى الأعلى